A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Озерський ліцей Каноницької сільської ради

Самооцінювання

САМООЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОЗЕРСЬКОГО ЛІЦЕЮ КАНОНИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

У 2021-2022 н.р. вперше було проведено вивчення освітньої діяльності закладу та оцінювання її рівня – комплексне самооцінювання.

Самооцінювання здійснювалось за 4 напрямами:

  • освітнє середовище закладу освіти,
  • система оцінювання здобувачів освіти,
  • педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти,
  • управлінські процеси закладу освіти.

Для вивчення якості освітньої діяльності використано методи збору інформації:

  • опитування (анкетування учнів, батьків, педагогів);
  • вивчення документації (стратегія, річний план роботи, протоколи засідань педагогічної ради, нарад при директорі, класні журнали);
  • спостереження (навчальних досягнень учнів, педагогічної діяльності, освітнього середовища);

 

ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище, яке сприяє збереженню і зміцненню здоров’я дітей, розвитку основних фізичних якостей та рухових здібностей, підвищенню рівня фізичної підготовленості учнів, формуванню вміння і навички здорового способу життя, проведенню корисного дозвілля та активного відпочинку учнів. Цьогоріч проведене самооцінювання освітнього середовища показало наші сильні та слабкі сторони. Анкетування як метод самооцінювання дозволило  дізнатися думку учасників освітнього процесу з різних питань. 

 Територія та приміщення закладу чисті й охайні, немає нагромадження сміття, колючих дерев, кущів, грибів та рослин з отруйними властивостями. Територія закладу огороджена, хоча наявні окремі пошкодження цілісності і є доступ до несанкціонованого заїзду транспортних засобів. Приміщення закладу вночі охороняється сторожем, вдень вхід контролюється черговим вчителем та технічним працівником. Територія ділянки біля центрального входу освітлюється у вечірній і нічний час. Керівництвом закладу щоденно здійснюється огляд території щодо її безпечності для організації освітнього процесу. Кількість учнів закладу не перевищує його проєктну потужність. Навчальні приміщення для здобувачів освіти початкової школи є непрохідними. Санітарні вузли для всіх учнів закладу знаходяться на одному поверсі, облаштовані відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та утримуються в належному стані.

Футбольне поле має трав’яне покриття. Майданчики для учнів 1-4 класів обладнані ігровим та фізкультурно-спортивним обладнанням, що відповідає віковим віковим особливостям учнів. Справність спортивного обладнання  перевірено перед початком навчального року комісією, складено акт перевірки на надійність спортобладнання. Потребує ремонту покриття асфальтове покриття подвір’я школи. Територія достатньо озеленена, висаджено фруктові дерева, ягідні гущі, листяні дерева, квіти. У 2020 році проведено капітальний ремонт даху школи, але потребують обробки протипожежним засобом дерев’яні конструкції даху та утеплення горища.

Повітряно-тепловий режим навчальних приміщень відповідає санітарним вимогам – в школі тепло, систематично проводиться провітрювання класних кімнат. 100% батьків та 96% учнів зазначили, що у закладі дотримується температурний режим.

 

За результатами обстеження фахівцями Держпродспоживслужби, рівні штучного освітлення приміщень закладу відповідають вимогам санітарних норм, в навчальних приміщеннях світло на робочі місця падає зліва. Вікна великі, незатінені. Заклад забезпечений централізованим постачанням води (протокол дослідження питної води Володимирецьке ВВРВ від 16.08.2021 №44). Для дотримання вимог питного режиму здобувачів освіти в закладі встановлено система очистки води зворотного осмусу. Питні фонтанчики відключено відповідно до вимог Постанови МОЗУ від 23.04.2021 № 4.

За результатами перевірки ГУ Держпродспоживслужби в Рівненській області в закладі дотримуються вимоги санітарного законодавства (акт Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 26.03.2021),  Постанови Головного державного санітарного лікаря України від 22.08.2020 № 50 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (акт Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 26.03.2021 № 7), законодавства у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення у ЗЗСО (акт Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 01.06.2021).

 

Здійснюється щоденне вологе прибирання усіх приміщень та санвузлів у відповідності до санітарних вимог. Облаштовані внутрішні туалетні кімнати з закритими кабінками для хлопців та дівчат, є окремі кабінки для працівників закладу. Наявні умивалники, вода, рідке мило, туалетний папір, паперові рушники та електросушарка

 

Проектна потужність приміщення закладу – 340 учнів, навчається 202 учнів. Комплектування класів відбувається з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб, площі навчальних приміщень.  4, 5, 6-А, 7, 9, 10 класи ділилися на групи при вивченні інформатики, в 10 класі вивчення предмета «Захист України» здійснюється окремо для хлопців та дівчат.

Заклад забезпечений навчальними кабінетами й приміщеннями для реалізації освітньої програми. Усі навчальні приміщення використовуються в освітньому процесі. Наявна спортивна зала, тренажерна зала, навчальні кабінети початкових класів, фізики, хімії та біології, української мови та літератури, історії, іноземної мови, математики, обслуговуючої праці, інформатики, навчальна майстерня із слюсарним та столярним обладнанням.

Кожен вчитель має персональне робоче місце, створено кімнату для вчителя. Облаштовані місця для спокійного та активного відпочинку у вестибюлі та коридорах,.

Кабінети початкових класів на 90% обладнано відповідно  Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи, затвердженого наказом МОНУ від 13.02.2018 №137. Освітній простір є багатофункціональним, містить осередки відповідно до методичних рекомендацій МОНУ, класи комфортні та затишні.

Обладнання частини навчальних кабінетів потребує оновлення та модернізації

Здобувачі освіти та працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах НС та дотримуються їх. Адміністрація проходить навчання з протипожежної безпеки, з ЦЗ. У закладі освіти проводяться навчання, інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій, інструктажі з домедичної допомоги. Проведено первинні інструктажі з безпеки життєдіяльності перед початком канікул. Щорічно проводиться тиждень з охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Педагогічні працівники проводять інструктажі на початку навчальних занять з записом в журналах інструктажів з техніки безпеки. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, пожежної безпеки, правил поведінки. Проводяться практичне відпрацювання заходів щодо реагування на НС. Проведено запланований День ЦЗ. Проте в закладі відсутнє укриття на випадок надзвичайної ситуації.

Розроблено і дотримується алгоритм дій педпрацівників у разі нещасного випадку чи раптового погіршення стану здоров’я учнів.

У закладі створені належні умови для харчування здобувачів освіти. Відповідно до рішення сільської ради організовано безоплатне харчування для дітей пільгових категорій, які проживають у ІІІ зоні радіоактивного забруднення. Щоденне та перспективне меню є доступним для всіх учасників освітнього процесу. У приміщенні зали їдальні, розрахованої на 96 місць, чисто, охайно, проведено якісний ремонт. Організовано попереднє сервірування столів, а після прийому їжі – їх ретельне прибирання та дезінфекція. Для сервірування столів наявні виделки, пиріжкові тарілки, відсутні ножі, серветки. Кухня в основному забезпечена посудом та інвентарем, проте частина посуду потребує оновлення. Дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги на усіх етапах реалізації продукції в умовах пандемії. Здійснюється щоденний контроль за якістю продуктів, що надходять до їдальні, умовами їх зберігання, дотримання термінів реалізації і технології виготовлення страв. Дотримується санітарно-протиепідемічний режим. Харчоблок потребує капітального ремонту. Організатором харчування в закладі є Володимирецький КГХ.

 Протягом 2021-2022н.р. 100% учнів були охоплені гарячим харчуванням по лютий місяць. У зв’язку із проведенням процедури тендеру харчування з лютого припинилося. Батькам виплачується компенсація.

Їжа готувалася згідно меню, погодженого Володимирецьким районним управлінням ГУ Держпродспоживслужби у Рівненській обл.

Приміщення їдальні, столи, стільці, місця для видачі готових страв чисті та регулярно миються. Біля входу до їдальні наявна достатня кількість умивальників, рідкого мила, електричні та паперові рушники.

Переважна більшість учасників освітнього процесу задоволені умовами та якістю харчування, це підтверджується результатами анкетування. Проте, майже третина опитаних учнів вважають, що їжа не смачна. 

У школі функціонує комп’ютерний клас, заклад підключений до глобальної мережі Інтернет. Працює веб-сайт школи за адресою http://shkolaozero.at.ua/. У закладі встановлено антивірусне програмне забезпечення та програмне забезпечення, яке обмежує доступ до сайтів з небажаним змістом.

За результатами анкетування 94,5% учнів та 69,3% опитаних батьків вказали, що в закладі проводиться робота щодо попередження кібербулінгу та безпечного користування Інтернетом,

У закладі проводиться робота з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу. Адміністрацією та практичним психологом вивчається питання адаптації учнів до 1 класу та адаптації при переході з початкової до базової школи, проводиться анкетування щодо виявлення пізнавальних інтересів учнів, психолого-педагогічний консиліум щодо адаптації учнів до 5 класу. 1,3% батьків зазначили, що у дитини переважно виникали проблеми з адаптацією в школі, 22,7 % - іноді виникали, 76 % - ніколи не виникали.

У закладі здійснюється методичний супровід та наставництво молодих педагогів. Педпрацівники на достатньому рівні оцінили застосування заходів, що допомагають педагогічним працівникам адаптуватись до змін умов праці.

У закладі розроблено, схвалено та оприлюднено на сайті план заходів із запобігання та протидії булінгу, який щороку доповнюється відповідно до потреб; порядок реагування на випадки булінгу та зразок заяви на випадок булінгу, з якою можна звернутись до адміністрації. 78,3% - здобувачів освіти зазначили, що інформацію про форми насильства від вчителів; 18,2% - від класного керівника; 1,5% - від батьків; 2% - з інтернету.

У закладі проводиться просвітницька робота за участі відповідних служб для учасників освітнього процесу з метою виявлення ознак булінгу та запобігання його проявам. Свою  роль у запобіганні проявам дискримінації педпрацівники вбачають у контролі дотримання правил поведінки для учнів – 9,1%, проведенні інформаційно-просвітницької роботи – 36,4%, вихованні школярів на власному  прикладі – 4,5%, активному запобіганні проявам дискримінації – 13,5%. Учні підтвердили, що отримують інформацію про булінг і інші форми насильства від вчителів та із інтернету.  60% батьків вказали, що в закладі постійно та часто ведеться робота  щодо попередження та зниження рівня дискримінації; однак - 37,3%  - лише іноді, а 2,7% відповіли, що взагалі не ведеться.

Учасники освітнього процесу вважають освітнє середовище безпечним та психологічно комфортним. В анкетах  13,2% учнів написали, що їм дуже подобається перебувати у школі, 67,1% -  подобається. Однак, 19,7% - не дуже подобається.

92,1% учням у школі комфортно. 88,2%  почувають себе безпечно, перебуваючи у школі, проте 11,8% здебільшого не почуваються безпечно.

78,3% вчителів цілком задоволені освітнім середовищем та умовами праці у закладі, 21,7% - переважно задоволені.

Переважна більшість батьків (70,7%) в анкетах стверджують, що діти,  здебільшого, охоче та з радістю йдуть до школи.

Керівництво та педпрацівники закладу ознайомлюються з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу.

З метою протидії булінгу та іншого насильства у закладі здійснюються профілактичні заходи, на які запрошуються дільничий інспектор, представники служби ювенальної превенції.

У закладі освіти розроблені та оприлюднені на сайті та інформаційному стенді правила поведінки здобувачів освіти, спрямовані на формування позитивної мотивації у поведінці учасників освітнього процесу та дотримання прав людини. Правила розроблені спільно з педпрацівниками та членами учнівського самоврядування.

94,7% учнів, 96% батьків та 82,6% педагогів зазначили, що правила поведінки розроблені, учасники освітнього процесу ознайомлені з розробленими правилами, однак, 17,4% педагогів зазначили, що учасники освітнього процесу  не завжди дотримуються їх.

У закладі майже не спостерігаються випадки образливої поведінки, як на перервах, так і під час навчальних занять. 93,5 % опитаних учнів засвідчили, що у закладі відсутній булінг учасників освітнього процесу, проте зрідка зустрічалися поодинокі випадки кепкування чи агресії. Працівники закладу постійно спостерігають за дотриманням правил поведінки учасниками освітнього процесу (чергування учнів, вчителів та технічних працівників на перервах та під час уроків).

З метою запобігання різним проявам насильства  здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях, про що зберігаються довідки та пояснювальні записки.

64% батьків вказали, що не звертались з приводу випадку булінгу,  34,7% зазначили, що проблема булінгу вирішувалась конструктивно. Письмових звернень від учасників освітнього процесу про факти булінгу до керівництва закладу не надходило.

Приділяється увага формуванню інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору. Для осіб з ООП забезпечено безбар’єрний доступ до будівлі (встановлено пандус), дверний прохід забезпечує можливість проїзду візком, відсутнє контрастне маркування на стінах, підлозі, перед та на кінці сходової частини.

В коридорах наявна візуалізація призначення приміщень, коридори, міжсходові клітини просторі,  не захаращені. У навчальних приміщеннях наявні промарковані меблі різних ростових груп. Однак, відсутня можливість безперешкодного пересування між поверхами для людей з обмеженими можливостями.

В навчальних кабінетах можна вільно переміщатися та користуватися меблями, шафи та стелажі надійно закріплені, але висота учнівських столів та стільців регулюється лише в класах НУШ. Туалетні кімнати частково пристосовані до потреб учасників освітнього процесу з ООП (достатня площа туалетної кімнати, відсутні поручні, відсутній безпороговий прохід, вузькі дверні пройми)

У 2021-2022 н.р. організовано інклюзивне навчання для 4 учнів: 6-А кл. (1 учень зі складними порушеннями розвитку: порушення ОРА з інтелектуальними порушеннями) та 6-Б кл. (3 учні із ЗПР). Відповідно до статті 26 «Про інклюзивне навчання» Закону України «Про повну загальну середню освіту» у школі створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Наявні планшети, ноутбуки для роботи з дітьми з ООП, пісочниця для піскотерапії. Ресурсна кімната відсутня.

 

Заклад забезпечений необхідними фахівцями для реалізації інклюзивного навчання: 2 асистенти вчителя, практичний психолог, 2 педагоги, які мають освіту психолога. Забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу для дітей з ООП – це корекційні заняття з психологами, адаптація та модифікація навчального матеріалу. Також налагоджена співпраця з сім’ями, фахівцями ІРЦ. Педагогічні працівники застосовують специфічні форми і методи роботи з дітьми з ООП.

 

У ліцеї створено команду психолого-педагогічного супроводу з участю фахівця з ІРЦ. Спільно з батьками, асистентом учителя, педагогами та членами Команди психолого-педагогічного супроводу розроблено індивідуальні програми розвитку для кожної дитини з ООП. Зміст навчальних програм адаптовано та модифіковано до потреб учнів з ООП відповідно до висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. А також за рішенням Команди психолого-педагогічного супроводу щодо визначення рівня підтримки, організовано корекційно-розвиткові заняття для кожного учня з ООП відповідно до індивідуальних потреб. Індивідуальна програма розвитку та розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП погоджені з батьками дитини.

Започатковано співпрацю (укладено договір) з КУ «Володимирецький інклюзивно-ресурсний центр» щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП.

У закладі формуються навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки – за допомогою проведення позакласних заходів; під час навчальних занять: фізкультхвилинки, вправи, руханки; занять поза межами класу. Педагоги, психологічна служба проводять інформхвилинки на теми ЗСЖ, екології, гігієни, профілактики вірусних та інфекційних захворювань. Інформація також розміщується на сторінці закладу в соцмережах, в групах класів у Viber.

Простір закладу містить мотивуючі елементи (візуалізація на стінах та підлозі: мотивуючі малюнки біля кабінетів англійської мови, початкових класів, на сходовій клітці). 44,3% здобувачів освіти вказали, що під час навчання та позаурочних заходів використовується лабораторне обладнання, 59,2%  – постійно та часто використовується мультимедійного обладнання, 69,7% -  комп’ютерна техніка та програми. Близько 70% учнів відмітили, що під час навчання та позаурочних заходів використовується Інтернет, карти, графіки та наочність, 76,3 % - під час занять та позаурочних спортивних заходів постійно використовуються спортивна зала, майданчик та спортивний інвентар.

У закладі функціонує публічно-шкільна бібліотека. Освітні ресурси бібліотеки використовуються для навчально-пізнавальної діяльності: проводяться позаурочні заходи, організовується проєктна робота, проводяться консультації, бібліотечні уроки.  82,8%  ліцеїстів зазначили, що відвідують бібліотеку.

 28,9% учнів використовують бібліотеку для самопідготовки, консультацій, проектної роботи, 44,7% - для отримання необхідної літератури та підручників, а 9,2% - відвідують бібліотеку під час зустрічей з письменниками, виставок, іншої культурно-дозвілевої діяльності. Потребує вдосконалення інформаційний простір закладу, зокрема поповнення бібліотечного фонду новими виданнями, застосування сучасних ІКТ з урахуванням медіабезпеки школярів.

 

СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

   Метою закладу є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства. Така людина має бути здатною сприймати зміни, творити зміни, жити у постійно змінюваному середовищі - нові знання, нові ідеї, нові технології, нове життя.

Протягом 2021-2022н.р. освітній процес в закладі був спрямований не лише на оволодіння знаннями, а й на розвиток творчого, самостійного мислення школярів, формування вмінь і навичок самостійного пошуку, аналізу й оцінки інформації, ціннісних ставлень особистості, формування життєвих компетентностей.

 

 Критерії, правила та процедури оцінювання здобувачів освіти оприлюднено на сайті закладу, у змісті освітньої програми, доносяться до учнів в усній формі. 39,1% вчителів користуються виключно критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів, затвердженими МОН, близько 48% адаптують критерії МОН до умов роботи закладу, 13% розробляють власні, в тому числі спільно з дітьми.

 

За результатами опитування понад 86% батьків та 89,5% здобувачів освіти зазначили, що ознайомлені з критеріями, правилами і процедурами оцінювання навчальних досягнень.

 

 Результати спостережень за навчальними заняттями показали, що усі педпрацівники спрямовують освітній процес на забезпечення позитивної атмосфери та мотивації учнів до роботи, однак реалізація системи оцінювання не враховує всіх вимог компетентнісного підходу. За результатами спостережень за навчальними заняттями усі вчителі початкової школи та більшість учителів 5-11 класів застосовують елементи формувального оцінювання результатів навчання учнів. У класах НУШ використовується портфоліо, в якому накопичуються різні види робіт, що засвідчують рух в індивідуальному розвитку учнів.

 

За результатами анкетування понад 88,1% здобувачів освіти та 100% їх батьків вважають оцінювання результатів навчання завжди та переважно завжди є справедливим і об’єктивним. Хоча 18,5% опитаних зазначили, що вчителі дуже рідко або ніколи не аргументують виставлення оцінок.

 

 У ліцеї проводяться моніторингові дослідження результатів навчання здобувачів освіти:

  • ЗНО (в межах року і за окремими предметами);
  • Результатів семестрового оцінювання;
  • Результативності участі в олімпіадах та конкурсах.

Проте, в закладі відсутній «Порядок проведення внутрішнього моніторингу для дослідження стану і результатів навчання здобувачів освіти та освітньої діяльності закладу освіти».

 Здійснюється аналіз результатів моніторингу, однак не прослідковується коригування результатів навчальних досягнень кожного учня.

 

Для отримання інформації, що стосується системи оцінювання навчальних досягнень учнів, щосеместру на нараді при директору проводиться аналіз середнього балу оцінювання класів та по предметах. За підсумками 2021-2022 н.р. із  199 учнів 1-11 класів:

- 30 учнів 1-2 класів оцінені вербально;

- 40 учнів 3-4 класів – рівнево;

- 119 учнів 5-10 класів – атестовані;

-  10 учнів 11 класу – випущені зі школи.

За результатами річного оцінювання 10 (9,6%) учнів нагороджені Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні», 1 учениця отримала свідоцтво про здобуття базової середньої освіти з відзнакою, 1 учень закінчив заклад із Золотою медаллю.

 

 На думку понад 75% здобувачів освіти, вчителі забезпечують зворотний зв'язок у різних формах, проте 2,6% учнів вважають, що оцінка використовується для покарання, лише 13,2% учнів вважають, що педпрацівники за допомогою оцінювання відстежують їх індивідуальний прогрес, 76,3% учнів вважають, що їх оцінюють з метою визначення рівня знань, умінь і навичок і 7,9% - для відтворення матеріалу з підручника. Опитування педагогів показало, що більшість  учителів надають підтримку здобувачам освіти, використовуючи консультації, додаткові заняття, заохочення, додаткові пояснення, додаткові демонстраційні матеріали.

 

Педагогічні працівники для оцінювання здобувачів освіти використовують поточне (78,3%), формувальне (лише 52,2%), самооцінювання учнями (60,9%), підсумкове (87%) та взаємооцінювання (43,5%), надаючи підтримку здобувачам освіти у різних формах та спостерігають особистісний поступ здобувачів освіти. Разом з тим спостереження за навчальними заняттями показало, що більшість вчителів застосовують лише елементи формувального оцінювання.

 

За результатами опитування учнів 14,5% - постійно, а 40,8% -  переважно здійснюють самооцінювання результатів своєї роботи, а 14,5% - дуже рідко і 6,6% - ніколи цього не роблять.

 

Заклад освіти сприяє формуванню в здобувачів освіти відповідального ставлення до навчання. Переважна більшість учнів (84,2%) відчувають від учителів підтримку, віру в успіхи, повагу та допомогу, що суттєво сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання. Окрім того, понад 71% учнів пов’язують успіх у навчанні із власною працею і наполегливістю, мотивацією батьків (46,1%) та з рівнем викладання (46,1%). Але є 13,2% ліцеїстів, які вважають, що на результати навчання впливає оцінка, 23,7% - поблажливе ставлення учителів.

 

Переважна більшість педпрацівників надають учням час на обдумування відповідей, формулюють уточнювальні запитання, забезпечують зворотній зв’язок щодо якості виконання завдань, відзначають досягнення учнів. Окремі педагоги використовують прийоми самооцінювання і взаємооцінювання учнів, надають учням можливості вибору рівня навчальних завдань і напрямів навчальної діяльності та спрямовують оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня.

 

 Згідно з планом роботи у закладі проведено методичні заходи, спрямовані на підвищення професійної компетентності педагогічних працівників з питань сучасних підходів до оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.

 

     

ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ

 

У 2021-2022 навчальному році в ліцеї працювали 30 вчителів, у тому числі директор, 1 заступник директора з НВР, 1 заступник директора з виховної роботи, 1 практичний психолог, 1 соціальний педагог, 1 педагог-організатор. 

        100% педпрацівників мають вищу освіту. Протягом року навчальний заклад був забезпечений кадрами повністю. 

Педагогічні працівники мають:

а)           кваліфікаційні категорії:  

  • «спеціаліст вищої категорії» - 19 осіб:
  •  «спеціаліст І категорії» - 4 особи:
  •  «спеціаліст II категорії» - 3 особи:
  •  «спеціаліст» - 3 особи:

б) педагогічні звання:

  • «вчитель-методист» - 1 особа:
  • «старший учитель» - 4 особи:

 

Спостереження за навчальними заняттями та аналіз календарно-тематичних планів дають можливість стверджувати, що планування своєї діяльності всіма педагогами відбувається відповідно до освітньої програми закладу, навчальних програм, рекомендацій МОНУ. При розробленні календарно-тематичного планування педагоги використовують різні джерела та водночас враховують власний досвід і досвід колег. Теми навчальних занять відповідають календарно-тематичному плануванню. Переважна більшість учителів робить всебічний аналіз проведеного навчального заняття та власної педагогічної діяльності з метою подальшого корегування календарних планів.

 

У ході відвідування навчальних занять спостерігається формування педагогами в учнів ключових компетентностей та наскрізних умінь. Всі педпрацівники забезпечують формування таких ключових компетентностей, як спілкування державною мовою, навчання впродовж життя. Більшість використовують завдання, орієнтовані на формування і розвиток компетентності у галузях природничих наук, екологічної та культурної компетентностей та інші. Вчителі розвивають такі наскрізні уміння учнів: читання з розумінням, вміння висловлювати власну думку, творчість, здатність співпрацювати. Увага приділяється розвитку математичної компетентності, ініціативності та підприємливості, умінню оцінювати ризики та приймати рішення, розвитку навичок співпраці та культури командної роботи. Частина учителів досить успішно розвивають в учнів соціальну емпатію та толерантність.

 

Педпрацівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти, які навчаються за індивідуальними програмами розвитку.

 

Власний педагогічний досвід педагоги поширюють у створених блогах - 13%, 21,7% - у професійних спільнотах соцмереж, у матеріалах та виступах конференцій – 47,8%, публікації на сайтах – 21,7%, на освітніх онлайн-платформах – 13%, у фахових виданнях – 8,7%.

 

Спостереження за навчальними заняттями показало, що вчителі підбирають навчальні матеріали, які сприяють формуванню суспільних цінностей, зокрема: соціальної емпатії, толерантності, виховання поваги до культурних традицій, державної мови, моральних цінностей  під час навчальних занять.

 

Всі педагоги використовують ІКТ в освітньому процесі. Вчителі використовують інтерактивні платформи, зокрема Google Meet, для налагодження зворотного зв’язку користуються базовими сервісами Google, мобільного додатка  Viber, Facebook-сторінкою закладу, освітніми он-лайн платформами. Під час впровадження технології дистанційного навчання вчителем інформатики проведено майстер-клас зі створення  Google-форм та роботи на інтернет-платформах. Використання педагогами технологій дистанційного навчання 81,1% здобувачів освіти вважають на достатньому рівні, 11,6% - частково достатній, 7,3% - недостатній. Отже, організація дистанційного навчання потребує покращення як з боку адміністрації, так і з боку педагогічних працівників.

Лише 2 вчителів мають власні блоги.

 

Переважна більшість учителів використовують зміст предмета для формування суспільних цінностей, виховання патріотизму у здобувачів освіти в процесі їх навчання, виховання та розвитку.

 

Усі педпрацівники закладу забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, яке здійснюється відповідно до плану підвищення кваліфікації педпрацівників Озерського ліцею на 2021 рік (протокол №4  від 05.01.2021). Складено план підвищення кваліфікації на 2022 рік (протокол №4 від 10.01.2022)., відповідно до якого педагоги проходять курси за напрямами: «Розвиток професійних компетентностей», «Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти», «Організація процесу наскрізного виховання цінностей в умовах Нової української школи», «Педагогічна діяльність педагогічних працівників у контексті інституційного аудиту», «Створення безпечного освітнього середовища та основи надання домедичної допомоги», «Створення інклюзивного освітнього середовища та особливості інклюзивного навчання», «Особливості оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в умовах компетентнісної освіти», «Технології дистанційного навчання», «Розвиток виховного потенціалу особистості», «Навчання суспільних предметів в умовах Державного стандарту базової середньої освіти», «Здійснення мовно-літературної освіти в умовах Державного стандарту базової середньої освіти» на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Також вчителі постійно займаються самоосвітою, проходячи курси та вебінари на платформах «НаУрок», «Всеосвіта», «Prometeus», «EdEra», цифрове видавництво «MCFR», «EdPro» та інші. Заплановані заходи станом на 01.06.2022 з підвищення кваліфікації успішно реалізовано.

 

Тематику для професійного зростання педагоги обирають різну: законодавче забезпечення освітнього процесу – 8,7%; методичні аспекти викладання предметів та курсів – 34,8%; організація інклюзивної форми навчання – 43,5%; форми організації освітнього процесу – 43,5%; профілактика та прояви девіантної поведінки здобувачів освіти – 13%; психологічні особливості роботи зі здобувачами освіти різних вікових категорій – 30,4%; безпечне освітнє середовище – 30,4%; формування у здобувачів освіти громадянської позиції – 13%; використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті – 56,5%; ділове українське мовлення 4,3%; інші напрямки – 4,3%.

 

Педагоги цікавляться освітніми новаціями, питання використання в освітньому процесі інноваційних педагогічних технологій було предметом обговорення на засіданні педагогічної ради, для педагогів закладу заступником директора з НВР було організовано методичні заходи: методична майстерка «Удосконалення освітнього процесу через сучасні освітні інструменти», воркшоп «Застосування ІКТ в освітньому процесі», семінар-практикум «Інноваційні підходи до організації освітнього процесу». Проте педагоги не ініціюють та не реалізовують освітні проєкти. Заступник директор з НВР Мороченець К.М. пройшла навчання в РОІППО за напрямом «Підготовка експертів  з питань проведення інституційного аудиту» і набула інтегральної компетентності експерта для проведення інституційного аудиту  ЗЗСО.

 

Більшість здобувачів освіти - 39,5% вважають, що їх думка завжди і в повній мірі враховується під час уроків, 46,1% учнів – вислуховується і враховується вчителями окремих предметів, а 14,5% ліцеїстам вчителі нав’язують свою думку як єдино правильну.

 

Представники учнівського самоврядування беруть участь у діяльності закладу, зокрема залучались до обговорення питання удосконалення освітнього середовища.

 

Більшість педагогічних працівників використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин із здобувачами освіти, застосовують осбистісно орієнтований підхід. Педагоги заохочують здобувачів освіти до висловлення власної думки, допомагають більш точно сформулювати їхні відповіді, навчають критично мислити, творчо підходити до вирішення будь-якого питання.

 

У закладі комунікація педагогів з батьками здобувачів освіти налагоджена через роботу батьківського комітету, здійснюється індивідуальна робота з батьками першокласників та п’ятикласників із питань адаптації дітей до школи, однією із форм роботи є проведення батьківського лекторію з актуальних тем й інші форми просвітницької роботи серед батьків.

 

На сьогодні налагоджено інтернет-спілкування з батьками через групи у Viber, сайт закладу освіти та сторінку у фейсбуці. 72% батьків зазначили, що педагоги завжди забезпечують зворотній зв'язок, 24% - переважно, так. 91,3% вчителів та 98,7% батьків надають перевагу індивідуальному спілкуванню,  більше третини опитаних зазначили, що використовують інформування із сайту закладу та спільноти в соцмережах.

 

100% вчителів вважають, що у закладі створено всі умови для співпраці. Відповідно до річного плану проводилися різні заходи, спрямовані на конструктивну співпрацю педагогів з батьками учнів. Це відбувалося у різних формах: через батьківські збори, індивідуальні бесіди та консультації. Переважна більшість батьків задоволені рівнем комунікації з педагогічними працівниками.

 

У закладі налагоджено професійну співпрацю через різні форми методичної роботи: участь у засіданнях методичних об’єднань відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Каноницької сільської ради, семінари-практикуми, майстер-класи, воркшопи, тренінги, методичні майстерки, круглі столи тощо. Вчителі активно діляться своїми напрацюваннями в межах всеукраїнських освітніх проєктів «НаУрок», «Всеосвіта», «Шкільний світ». 100% педагогів вважають, що психологічний клімат ліцею сприяє їхній співпраці між собою.

 

Педагогічні працівники переважно діють на засадах академічної доброчесності. Для підвищення кваліфікації педагогічні працівники пройшли онлайн-курси на он-лайн платформі EdEra «Академічна доброчесність». За результатами опитування педагоги засвідчили, що для забезпечення академічної доброчесності дотримуються критеріїв оцінювання, розробляють завдання, які унеможливлюють списування, дотримуються законодавства про авторське право, не займаються плагіатом.

 

Переважна більшість педагогів (80,3%) інформують здобувачі освіти про правила дотримання академічної доброчесності, але, за результатами опитування учнів, роблять це нерегулярно (40,8%). Учителі проводять бесіди з учнями про важливість дотримання академічної доброчесності (69,6%), 73,9%  на уроках дають такі завдання, які унеможливлюють  списування, 21,7% - знайомлять здобувачів освіти з основами авторського права, 13% - використовують методичні розробки для формування основ академічної доброчесності.

 

 

 

УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Управління закладу здійснюють:

  • засновник,
  • керівник закладу освіти,
  • педагогічна рада.

Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління закладу. Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами керівника закладу.

 

У закладі схвалено та затверджено в установленому порядку Стратегію розвитку, що враховує всі напрями діяльності. Однак документ потребує коригування в частині узгодження окремих цілей, завдань, напрямів діяльності, розробки операційних цілей діяльності закладу.   До розроблення Стратегії залучено педагогів, засновника.

 

Річний план роботи закладу спрямований на реалізацію Стратегії його розвитку, містить аналіз роботи закладу за попередній навчальний рік. Структура річного плану роботи відповідає напрямам самооцінювання, визначеним внутрішньою системою забезпечення освіти закладу, враховує освітню програму та розробляється в співпраці керівництва і педагогічних працівників.

Під час опитування 34,8% педпрацівників зазначили, що залучалися до розроблення річного плану роботи закладу, 8,7% - стратегії розвитку, 13% - процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, 30,4% - освітньої програми, 13% - положення про академічну доброчесність. Аналіз виконання річного плану обговорюється на педагогічній раді, результати якого враховуються під час складання плану на наступний рік.

 

 

Педагогічна рада у своїй діяльності керується Статутом ліцею. Її діяльність спрямовується на реалізацію річного плану роботи закладу. Педагогічною радою розглядаються питання планування роботу ліцею; вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу; підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи; впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій; приймаються рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні. Рішення  педагогічної ради ліцею вводяться в дію наказами директора Ліцею.

100% педпрацівників підтвердили, що педагогічна рада функціонує системно і ефективно, розглядаються  актуальні питання діяльності закладу, рішення приймаються колегіально і демократично.

 

У закладі розроблено та оприлюднено на сайті Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти  (протокол засідання педагогічної ради №3 від 09.01.2020).                                                                            Протягом 2021-2022 навчального року проведено комплексне самооцінювання якості освітньої діяльності (наказ від 17.05.2021 №37 «Про проведення комплексного самооцінювання якості освітньої діяльності  в закладі освіти за чотирма напрямками  у 2021-2022 навчальному році»). До самооцінювання через процедури самооцінювання були залучені усі учасники освітнього процесу: педагоги, учні, батьки. Отримані результати комплексного самооцінювання будуть враховані при коригуванні стратегії розвитку та річному плануванні.

 

Керівництво закладу систематично  вживає заходи щодо вдосконалення матеріально-технічної бази ліцею: вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається до засновника із клопотаннями та листами про фінансування для створення належних умов діяльності закладу.  Питання розвитку та вдосконалення стану матеріально-технічної бази відображено в річному плані роботи закладу. Налагоджено співпрацю з місцевими підприємцями та батьківською громадськістю щодо покращення матеріально-технічної бази закладу. У результаті співпраці оновлено огорожу, освітній простір навчальних кабінетів, коридорів, загалом покращено загальношкільний дизайн. Доцільно було б залучати гранти для реалізації проєктів, які сприятимуть розвитку закладу.

 

Адміністрація закладу сприяє створенню психологічно-комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру. Практично всі учасники освітнього процесу зазначили, що задоволені загальним психологічним кліматом у закладі. 92,1% учням комфортно у ліцеї, а 76% батьків стверджують, що дитина ніколи не проти йти до школи. 100% учителів вважають, що керівництво співпрацює, враховує пропозиції, підтримує, поважає права, створює комфортні умови праці педагогічних працівників. Вони вільно можуть висловлювати свою думку, яку керівництво враховує при прийнятті управлінських рішень. У разі виникнення розбіжностей питання вирішуються конструктивно.

 

Керівництво закладу доступне для спілкування з учасниками освітнього процесу та представників місцевої громади. Для цього використовуються як особистий прийом, так і сучасні засоби комунікації. Як учні (96%), так і педагогічні працівники (100%) вважають керівництво закладу доступним і відкритим для спілкування та співпраці.

100% батьків завжди вдається поспілкуватися і досягти взаєморозуміння із керівництвом закладу. Найчастіше при розв’язанні проблемних ситуацій вони звертаються до класного керівника (98,7%), рідше – до директора (18,7%), психолога (9,3%), педагогів (8%), заступника директора (5,3%).

Керівництво закладу вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування. Серед опитаних учасників освітнього процесу  відсутні такі, чиї звернення не розглядалися вчасно.

 

Для інформування у закладі наявні власний сайт, сторінка у соцмережі Facebook, групи класів та педпрацівників у Viber, інформаційні стенди.  Структура та зміст інформації на сайті відповідають вимогам ст.30 Закону України «Про освіту». Забезпечується змістовне наповнення та вчасне  оновлення інформаційних ресурсів закладу. Проте, сайт потребує оновлення: заміни платформи, наповнення, навігації.

 

Заклад повністю укомплектований кваліфікованими кадрами, вакансій немає. Штатний розпис закладу забезпечує виконання освітньої програми, відповідає Типовим штатним нормативам ЗЗСО. Аналіз наказів із кадрових питань, журнал обліку пропущених та замінених уроків, тарифікаційних списків свідчить про ефективність кадрової політики, що здійснюється керівником закладу.

Усі  педагогічні працівники працюють за фахом, окрім асистентів учителя, які не мають спеціалізованої освіти але пройшли відповідні курси підвищення кваліфікації.

 

Наявні можливості в 2021-2022 навчальному році дозволили застосувати заходи матеріального та морального  заохочення працівників: премії до Дня вчителя, подяки, грамоти, відповідно до розробленого Порядку, що є додатком до Колективного договору.

 

     Адміністрація закладу сприяє та створює умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педпрацівників, що підтвердили 100% вчителів. Педагогічні працівники поінформовані про сучасні форми та методи професійного самовдосконалення та використовують онлайн-платформи «Prometheus», «EdEra», «НаУрок», «Всеосвіта», «Teacher Community» для професійного росту. З урахуванням пропозицій педпрацівників адміністрацією розроблений орієнтовний план підвищення кваліфікації педпрацівників, який схвалено педагогічною радою. Розроблено Порядок визнання результатів підвищення кваліфікації педпрацівників педагогічною радою закладу.

 

Одним із важливих напрямків удосконалення педагогічної майстерності є атестація вчителів, яка здійснюється у відповідності до чинного законодавства, Типового положення про атестацію педагогічних працівників, змінами і доповненнями до нього. Головним завданням атестаційного періоду є комплексна оцінка рівня кваліфікації педагогічної майстерності, результатів педагогічної діяльності вчителів різних фахів. З метою використання права вчителя на атестацію адміністрація закладу щороку знайомить педагогів із законодавчою і нормативною базою щодо даного питання.  Наказом по закладу від 19.09.2021 №89 «Про створення атестаційної комісії І рівня та затвердження її складу у 2021-2022 навчальному році» було затверджено склад атестаційної комісії І рівня, до якої ввійшли компетентні, висококваліфіковані, методично грамотні педагоги, що мають вищу кваліфікаційну категорію і педагогічні звання. Вся робота атестаційної комісії проводилася відповідно до складеного і затвердженого плану роботи на засадах перспективності, дієвості, особистісної орієнтації, демократії та взаємоповаги.  У 2021-2022 навчальному році атестувалися 8 педагогів школи: учителі початкових класів – 3, української мови та літератури – 1, географії – 1, історії – 1, англійської мови – 1, соціальний педагог – 1. Під час засідання атестаційної комісії було заслухано звіти педагогічних працівників, що атестуються, розглянуто і дано оцінку їх роботи в міжатестаційний період. Педагоги, які атестувалися, поділилися досвідом використання освітніх технологій під час марафону майстер-класів під гаслом «Я знаю як це робити. Я навчу вас.»

69,6 % вчителів зазначили, що немає жодних перешкод їх професійному розвитку, однак 30,4% відмітили, що перешкодою є недостатня матеріально-технічна база.

 

У закладі створюються відповідні умови для реалізації прав учасників освітнього процесу. Переважна більшість опитаних вважають, що їхні права дотримуються і не порушуються: 100% педагогічних працівників, 93,4% учнів, 97,3% батьків.

 

Керівництво закладу відкрите під час прийняття управлінських рішень, про що засвідчують результати опитування: 96% батьків, 100% педагогів та переважна більшість учнів вважають, що їхні думки та пропозиції враховуються.

 

Адміністрація закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на розвиток закладу. Ліцей є активним учасником волонтерського руху.  Протягом 2021-2022 н.р. учні школи провели благодійний ярмарок до Дня захисника та захисниці України; взяли участь в акціях «Монетки дітям», «Святий Миколай для військових», «Лист солдату»; формували енергетичні сухпайки, пакували продуктові набори для військових та постраждалих від військової агресії РФ.  Органи учнівського самоврядування ініціювали у цьому навчальному році екскурсію на РАЕС. За клопотанням закладу керівництво атомної станції організувало дві екскурсії для учнів 8-11 класів у інформаційний та  навчально-тренувальний центр Рівненської АЕС.

 

Режим роботи закладу освіти, затверджений наказом керівника, враховує вікові особливості здобувачів освіти та їх потреби, особливості діяльності закладу. 78,7% батьків задоволені організацією освітнього процесу в школі, 21,3% - переважно задоволені.

 

При складанні розкладу враховується співвідношення навчального навантаження учнів протягом тижня, врахування динаміки розумової працездатності, оптимальне використання робочого часу педпрацівників. 27,6% учнів задовольняє розклад занять, 59,2% - переважно задовольняє. Розклад складено відповідно до освітньої програми та навчального плану закладу.

 

 У закладі освіти реалізуються індивідуальні освітні траєкторії здобувачів освіти за заявами батьків. Для дітей з ООП, яка навчаються в інклюзивних класах, складені індивідуальні програми розвитку. Це обумовлено в освітній програмі закладу, дане питання розглянуто на засіданні педради.

 

Заклад впроваджує політику академічної доброчесності. Розроблено та схвалено Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу, яким передбачено механізми її забезпечення: правові та етичні принципи академічної доброчесності, заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення етики та академічної доброчесності, види відповідальності за порушення.

 

Здобувачі освіти та педагогічні працівники поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності. 80,3% учнів та майже 100% педагогів поінформовані про необхідність дотримання академічної доброчесності. Педагогічні працівники пройшли онлайн-курси «Академічна доброчесність». У закладі проводяться просвітницькі заходи. Однак спостереження за навчальними заняттями показали, що вимоги Положення про академічну доброчесність педагогами дотримуються не достатньо.

 

Керівництво закладу сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції, що підтвердили близько 80% педпрацівники. 60,5% учнів вказали, що з ними проводять бесіди про негативне ставлення до корупції, а 71,1% - отримують інформацію на уроках та позаурочних заходах.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень