A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Озерський ліцей Каноницької сільської ради

Освітня програма Озерського ліцею (наскрізна) 2022-2023 н.р.

Дата: 28.09.2022 16:43
Кількість переглядів: 20

Схвалено

педагогічною радою Озерського ліцею

протокол №1 від 31.06.2022

 

 

 

 

Затверджую

Директор ліцею

____________ М.І.Чашка

Наказ №52 від 01.09.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Озерського ліцею

Каноницької сільської ради

 на 2022-2023 навчальний рік

(наскрізна)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

Розділ 1. Загальні положення освітньої програми.

1.1. Призначення школи та засоби його реалізації.

1.2. Опис моделі випускника школи.

1.3. Структура навчального року.

Розділ 2. Освітня програма Озерського ліцею, І ступінь.

Розділ 3. Освітня програма Озерського ліцею, ІІ ступінь.

Розділ 4. Освітня програма Озерського ліцею, ІІІ ступінь.

Розділ 5. Корекційно-розвитковий складник для осіб з особливими   

освітніми потребами.

Розділ 6. Перелік навчальних програм з навчальних предметів.

Розділ 7. Перелік навчальних програм курсів за вибором та

факультативних курсів.

Розділ 8. Перелік навчальних програм для корекційних занять з дітьми з ООП.

Додаток 1. Навчальний план Озерського ліцею на 2022-2023 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ І. Загальні положення освітньої програми

 

 1.1. Призначення ліцею та засіб його реалізації

Озерський ліцей Каноницької сільської ради  знаходиться у районній комунальній власності, є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер. Засновником навчального закладу є Каноницька сільська рада.

Освітній заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і  науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування,  Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами, Статутом ліцею.

 

Мова навчання – українська.

 

Метою діяльності Озерського ліцею, який дає повну загальну середню освіту, є створення умов для забезпечення в школі сучасної, доступної та якісної системи освіти та виховання відповідно до запитів особистості, суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави;  забезпечення ефективного управління розвитком закладу.

 

Повна загальна середня освіта Озерського ліцею має три рівні освіти, визначені нормативно-правовою базою України:

  • I ступінь - початкова освіта;
  • II ступінь - базова середня освіта;
  • III ступінь – профільна середня освіта.

Призначення кожного ступеня навчання визначається Положенням про загальноосвітній навчальний заклад та окреслено у освітній програмі.

Досягнення мети, тим самим призначення школи, забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності, визначених Законом України «Про освіту»:

  • вільне володіння державною мовою;
  • здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами;
  • математична компетентність;
  • компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
  • інноваційність;
  • екологічна компетентність;
  • інформаційно-комунікаційна компетентність;
  • навчання впродовж життя;
  • громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
  • культурна компетентність;
  • підприємливість та фінансова грамотність;
  • інші компетентності, передбачені  Державним стандартом освіти.

Спільними для всіх компетентностей є наскрізні вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

 

У 2022-2023 навчальному році функціонуватимуть 12 класів, в яких будуть навчатися 212 учнів. Ліцензійний обсяг закладу – 360 учнів.

 

Заклад забезпечує умови для навчання дітей  з особливими освітніми потребами, які можуть самостійно пересуватись. Доступ до приміщення закладу для осіб з особливими освітніми потребами, які самостійно не можуть пересуватися, можливий тільки на І поверх. Пандус – в наявності. Інші умови доступності для навчання осіб з особливими потребами забезпечені частково.

 

Освітня програма на 2022-2023 навчальний рік  складена  відповідно до:

  • Конституції України (ст.53);
  • Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»;
  • розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р.№988 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»;
  • розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;
  • постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. №778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад»;
  • Наказу Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021р. № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти»
  • наказу МОН України від 13.04.2011 №329 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»;
  • листа МОН України від 01.02.2018 №1/9-74 «Щодо застосування державної мови в освітній галузі»;
  • листа Міністерства освіти і науки України від 02.04.2018 №1/9-190 «Щодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи»;
  • наказу МОН України від 16.04.2018 №367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»;
  • листа МОН України №1/9-322 від 18.05.2018 «Роз’яснення щодо порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у ЗНЗ в умовах повної або часткової інтеграції різних освітніх галузей»;
  • Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.09.2020 №2205;
  • Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у початкових класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою у 2022-2023 н.р.;
  • Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою у 2022-2023 н.р.

 

  • державних стандартів освіти:

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» (зі змінами);

2. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2013 №607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами»;

3. Постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №898 «Про затвердження Державного стандарту базової середньої освіти»

 

  • типових освітніх програм:

1. Наказ МОН України від 08.10.2019 № 1272 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти»;

2. Наказ МОН України від 08.10.2019 № 1273 «Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти»;

3. Наказ МОН України від 19.02.2021 №235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти».

4. Наказ МОН України від 04.2018 №405 «Про затвердження Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня»;

5. Наказ МОН України від 04.2018 №408 «Про затвердження Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня».

6. Наказ МОН України від 31.03.2020 №464 «Про внесення змін до типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» (про заміну назви предмета «Захист Вітчизни» на «Захист України» з 01.09.2020).

на основі навчальних планів, які подані у таких документах:

  • Для учнів 1-2-х класів відповідно до Типової освітньої програми авторського колективу під керівництвом Шияна Р.Б., затвердженої наказом  МОН №1272 від 08.10.2019 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти»;
  • Для учнів 3-4-х класів відповідно до Типової освітньої програми авторського колективу під керівництвом Шияна Р.Б., затвердженої наказом МОН №1273 від 08.10.2019  «Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти»;
  • Для 5 класу відповідно до додатка 3 Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом МОН від 19.02.2021.
  • Для учнів 6-9-х класів  відповідно до таблиці 1 Типової освітньої програми, затвердженої наказом МОН №405 від 20.04.2018 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня»;
  • Для учнів 10-11-х класів відповідно до таблиці 2 Типової освітньої програми, затвердженої наказом МОН №408 від 20.04.2018 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня».

 

Освітня програма складена на 2022-2023 навчальний рік і схвалена  рішенням педагогічної ради від  02.06.2022   (протокол №7).

 

Освітня програма визначає:

1) загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення, які натепер подані в рамках навчальних планів для кожної ступені окремо;

2) очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм, перелік яких наведено в розділах 6 та 7;

3) пропонований зміст навчальних програм, які мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України», перелік яких наведено у розділі 6;

4) опис форм організації освітнього процесу та інструментарію оцінювання;

5) вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією програмою.

 

Освітня програма передбачає:

-           формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

-           виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

-           утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини, розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

 

Основними  засобами досягнення мети, виконання  завдань та реалізації призначення ліцею є засвоєння учнями обов'язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм, а  також:

  • уведення в навчальний план предметів і курсів, що сприяють загальнокультурному розвитку особистості та формують гуманістичний світогляд («Етика»);
  • надання учням можливості спробувати себе в різних видах діяльності (інтелектуальної – участь у всіх предметних та міжпредметних конкурсах різних рівнів, змаганнях на рівні школи, району, області; трудової –  участь у всіх акціях по благоустрою та очистці території школи та села;  спортивно-військової – секції «Баскетбол», «Волейбол»; художньо-естетичної – гурток хореографі)ї;
  •  надання учням можливості вибору профілю (філологічний – 10 клас, філологічний – 11 клас);

 

В освітньому закладі створені та функціонують: методична рада,  психологічна служба, рада профілактики правопорушень.

 

Ефективному управлінню якості освітньої діяльності в ліцеї сприяють система ІСУО та комплекс програм КУРС Школа і Курс сайт.

 

Озерський ліцей працює на засадах «педагогіки партнерства», реалізує модель громадсько-активних шкіл «Школа – як осередок розвитку громади». В освітньому закладі особлива увага спрямована на налагодження партнерських стосунків між ліцеєм та всіма установами, що існують у громаді, залучення  членів громади до вирішення завдань навчання і виховання молодого покоління, сприяє вільному обміну ідеями, виявляє потреби місцевої громади, бере участь у вирішенні її проблем.

 

1.2. Опис «моделі» випускника ліцею

Модель випускника Нової української школице необхідна основа для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє. Всі  інші здобутки у сфері компетентності може принести людині лише наполеглива цілеспрямована праця, бажання вчитися і ділитися досвідом з іншими.

Випускник ліцею має міцні знання і вміло користується ними. Знання та вміння отримані учнем тісно взаємопов’язані з його ціннісними орієнтирами.

Набуті життєві компетентності  випускник вміло використовує для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Він вміє критично мислити, логічно обґрунтовувати позицію, виявляти ініціативу, творити, вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення.

 

1.3. Структура навчального року та режим роботи закладу   

 

Керуючись статтею 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» навчальні заняття розпочинаються 1 вересня Днем знань та святом Першого дзвоника і закінчуються 31 травня – святом Останнього дзвоника. Освітній процес триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 30 червня.

 

Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень