Положення про моніторинг
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Марія ЧАШКА
Наказ №115 від 25.10.2023
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВНУТРІШНІЙ МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ
- Загальні положення.
1.1. Дане Положення регламентує порядок, процедуру і форми проведення внутрішнього моніторингу результатів навчання та якості освітнього процесу в Озерському ліцеї (далі – заклад освіти).
1.2. Нормативною базою моніторингу якості освітнього процесу в закладі є:
Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», наказу Міністерства
освіти і науки України від 16 січня 2020 року № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 р. за № 154/34437.
1.3. Моніторинг — це системний процес, в основі якого лежить збір інформації (діагностування), аналіз отриманих даних та коригування тієї чи іншої частини роботи закладу. Результати моніторингу є найкращим індикатором якості освітньої діяльності.
1.4. Моніторинг проводиться з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в закладі освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилень від цілей.
1.5. Моніторинг проводиться відповідно до таких принципів:
- систематичності та системності;
- доцільності;
- прозорості моніторингових процедур та відкритості;
- безпеки персональних даних;
- об’єктивності одержання та аналізу інформації під час моніторингу;
- відповідального ставлення до своєї діяльності суб’єктів, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу.
1.6. Об’єктом моніторингу є система організації освітнього процесу в закладі, що включає кілька рівнів: - учень; - учитель; - класний керівник; - батьки і громадськість та ін.
- Суб’єкти, які беруть участь у підготовці та проведенні моніторингу.
Суб’єктами моніторингу виступають:
· динамічна моніторингова група;
· адміністрація школи,
· органи управління освітою (різних рівнів).
- Процедура підготовки та проведення моніторингу
3.1. Моніторинг проводиться у такі етапи:
- планування та підготовка моніторингу (формулювання проблеми, що досліджуватиметься; визначення мети та завдань моніторингу; визначення критеріїв і показників оцінювання результатів дослідження тощо);
- проведення дослідження (збір інформації відповідно до форм і методів, визначених у пунктах 2-3 цього розділу, із залученням учасників дослідження, визначених у розділі 2 розділу цього Положення);
- збір та оброблення результатів моніторингу;
- аналіз та інтерпретація (узагальнення та пояснення результатів, визначення закономірностей, формулювання висновків тощо) результатів моніторингу;
- оприлюднення результатів моніторингу (інформування про результати моніторингу).
3.2. Методами проведення дослідження під час моніторингу можуть бути:
- опитування (анкетування, інтерв’ювання);
- тестування;
- спостереження за освітнім процесом та освітньою діяльністю у закладі освіти;
- учнівські діагностувальні/підсумкові/ семестрові роботи;
- результати ДПА та ЗНО;
- аналіз документації (класні журнали, плани роботи тощо);
- аналіз статистичних даних за встановленими формами звітності.
3.3. Моніторинг може проводитися у формі:
- безпосереднього одержання інформації від учасників дослідження (за допомогою спостереження, інтерв’ювання тощо);
- опосередкованого одержання інформації від учасників дослідження (у письмовій та/або електронній формі);
- одержання інформації без залучення учасників дослідження (за допомогою вивчення документації, статистичної або оперативної інформації тощо).
3.4. Моніторинг може проводитися з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій, у тому числі дистанційно.
3.5. Під час проведення дослідження можуть використовуватися фронтальна, групова або індивідуальна робота учасників дослідження.
- Контроль за проведенням моніторингу.
4.1. Контроль за проведенням моніторингу здійснює адміністрація школи.
4.2. Періодичність проведення моніторингових досліджень визначається адміністрацією закладу.
4.3. Особи, які здійснюють моніторинг, несуть персональну відповідальність за достовірність і об'єктивність наданої інформації.
4.4. Особи, які організовують моніторинг, несуть персональну відповідальність за обробку даних моніторингу, їх аналіз та використання, поширення результатів.
4.5. Моніторинг проводиться в терміни, визначені адміністрацією закладу. При визначенні термінів проведення моніторингу суб’єкт моніторингу має враховувати можливі ризики, пов’язані з надмірним навантаженням на здобувачів освіти та педагогічних працівників внаслідок збігу кількох контрольно-вимірювальних заходів (зовнішнє незалежне оцінювання, державна підсумкова атестація тощо).
- Результати моніторингу.
5.1. Результати моніторингу зазначаються у звіті, який готує суб’єкт моніторингу.
5.2. У звіті обов’язково вказуються індикатори та шкала(и), використана(і) для визначення результатів моніторингу, а також методика, застосована для їх обрахунків. Звіт може містити таблиці, діаграми, графіки та інші форми узагальнення інформації.
5.3. Звіт за результатами внутрішнього моніторингу обговорюється на засіданні педагогічної ради закладу.
5.4. За результатами моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення.
5.5. Результати моніторингу можуть передаватися іншим особам або оприлюднюватися ними лише за згодою адміністрації.
6. Дане Положення може підлягати доповненню або змінам за рішенням педагогічної ради закладу.
СХВАЛЕНО
на засіданні педагогічної ради
24.10.2023 протокол №2